6 Ekim 2016 Perşembe

Cilt Bakım Rutinim (Günlük-Haftalık)


Merhabalar


Bir süredir cilt bakım rutinimle ilgili ınstagram’dan çok fazla soru alıyordum. Son birkaç aydır kullandığım tüm ürünler bu yazıda yer alacak.  Öncelikle kendi cilt tipimden bahsetmek istiyorum. Karma cilt tipine sahibim. Yaz aylarında genellikle T bölgemde parlamalar oluyor. Sıcak havanında etkisiyle yağ oranı da artıyor. Kış aylarında ise daha çok kuruya dönük oluyor. Haliyle yaz aylarında kullandığım özellikle çoğu nemlendirici kışın yeterli gelmeyebiliyor . Ara sıra cilt analizi yaptırıp cildimin nem seviyesine baktırıyorum. O an ki duruma göre cildimin neye daha çok ihtiyacı varsa onu takviye etmeye çalışıyorum.


Makyaj Temizliği


İlk olarak günlük makyaj temizliği ile başlamak istiyorum.
İlk adıma Misel suları kullanarak başlıyorum. Denemiş olduklarım arasında Garnier ve Otacı’dan çok memnunum.
Göz makyajımı temizlemek için ise yine Garnier’ın Çift Etki Göz Makyaj Temizleyicisini kullanıyorum. Çok çok memnunum.
Eğer yoğun bir makyaj yaptıysam ya da o gün yorgunsam Misel Sularla çok fazla vakit kaybetmeyi sevmiyorum. Direkt olarak Neutrogena’nın Tek Adımda Makyaj ve Yüz Temizleme Jelini kullanıyorum. Tüm makyajımı tek adımda çıkartıp derinlemesine temizlediğini hissediyorum. Bu ürünü kullanırsam ekstradan bir yüz temizleme jeline ihtiyaç duymuyorum.



Arındırma



Makyajımı misel suyla temizledikten sonra arındırma işlemine geçiyorum. Cildimin mutlaka su ile temasını sağlıyorum. Yüz temizleme jeli konusunda son aylarda tercihim Nıvea’dan yana. Her iki üründen de oldukça memnunum. Yüzümü germiyor herhangi bir olumsuzluğa sebepte olmadı.



Nemlendirme



Cildimi temizledikten sonra nemlendirme aşamasına geçiyorum. Günlük nemlendirici olarak Nıvea Aqua Sensatıon Canlandırıcı Bakım Kremini kullanıyorum. Normal ve Karma ciltler için uygun bir krem. Bu ilk kutum ve bitmek üzere. Çok memnum bitmeden yedeklemiştim.
Rival de Loop’un Ferahlatıcı Yüz Spreyini ise ne zaman sıksam yüzümü nemlendirdiğini hissediyorum. Bu sebeple hem ferahlamak hem makyaj öncesi ve sonrası hem de verdiği nemi sevdiği için cilt bakım rutinime dahil ettim.

Rival de Loop’un Hydro Nemlendirici Jelini yaz aylarında kullandığım için bu yazıya da eklemek istedim. Beni kokusu dışında rahatsız etmedi.Çok memnun kaldığım bir ürün olmadı. Sadece makyajı daha uzun süre tuttuğunu söyleyebilirim. Bu açıdan güzel bir alternatif olabilir. Onun dışında kış için nemlendirme açısından kesinlikle yetersiz. Dediğim gibi sadece yaz aylarında kullanıyorum.



Göz Çevresi Bakımı



Bir süredir Rival De Loop markasının Yeşil Çaylı Göz Kremini kullanıyorum. Jel yapıda bir ürün nemlendirmesi benim için oldukça yeterli. İlerleyen zamanlarda bu kremin detaylı yazısını yazacağım.



Gece Bakımı



Gece yatmadan önce ise benim için yine en önemlisi cildimi sabaha kadar nemli tutmak. Dudak nemlendiricisini dudaklarımın o an ki durumuna göre değiştiriyorum. Örneğin kış aylarında mutlaka blistex kullanıyorum. Diğer zamanlar nıvea h&m gibi markaların nemlendiricileri yeterli oluyor. Buna ek olarak bazı geceler Rival de Loop’un dudak yağını kullanıyorum. Olmazsa olmaz bir ürün değil benim için.
Gece kremim yine Nıvea’dan yana. Bu kremi kullanıp sabah uyandığımda cildimin gerçekten daha aydınlık ve pürüzsüz göründüğünü gözlemledim. İlerleyen zamanlarda bununla ilgili bir yazı gelecek.

Elleri de es geçmeden yoğun nemlendirme istediğim zamanlarda Neutrogena kullanıyorum. Farmasi el kremi ile dönüşümlü bir şekilde kullanıyorum.

Gano Excel sabunu ise bildiğim kadarıyla keçi sütü içeriyor. Sivilce, siyah nokta ve cilt beyazlatmak için oldukça etkili olduğu söyleniyor. Bana ve arkadaşıma sadece sivilceleri söndürme konusunda etkili oldu. Özellikle arkadaşım sivilcelerini geçirme konusunda çok memnun kaldı. Sabunu gece yatmadan sürüp sabaha kadar bekletiyorum. Sabah yıkıyorum. Yüzümü hiçbir şekilde germiyor aksine nemli bir his bırakıyor.

Haftalık Bakım (Peeling\Maske)



Haftada 2 defa mutlaka peeling yapıyorum. Bu işlemi genelde duştan sonra yapmayı tercih ediyorum. Himalaya’nın Peeling Etkili Hassas Yüz Temizleyicisini ve Yves Rocher’in Kayısılı Peeling’ini dönüşümlü olarak kullanıyorum. 

Maske olarak ise yumurta akı ve süt karışımını 2-3 haftada bir uyguluyorum. 20 dakika bekletip ılık su ile duruluyorum. Bu sayede geriye nemli, dinlenmiş, aydınlık ve pürüzsüz bir cilt kalıyor. Bunun dışında kahve içtikten sonra (şekersiz olmak kaydıyla) telvesini dökmeyip mutlaka cildime sürüp 15 dakika bekletiyorum. Bunun da cilde çok iyi geldiği kanısındayım. Hafta da bir kez ise Himalaya’nın Neem Özlü Maskesini kullanıyorum. Kısa süre oldu kullanmaya başlayalı şimdilik memnunum.


Tonik



Şuana kadar kullandığım belirli markaların toniklerini nedense çok sevemedim. Vaadettikleri şey her neyse yerine getirdiğini düşünmediğim için tercihim doğal ürünlerden yana oluyor. Orta okul zamanlarımdan beri kullandığım iki tonik var. Gülsuyu ve elma sirkesi. Gülsuyuna ek olarak zaman zaman maden suyu da karıştırıp uyguladığım oluyor. Elma sirkesini ise eşit miktarda su ile karıştırıp geceleri yatmadan uyguluyorum.  Elma sirkesi cildin PH seviyesini  iyi bir şekilde kurarak cildin sivilceler için hazırlayacağı zemini bozup var olan sivilce ve cilt lekelerini de ortadan kaldırmayı hedefliyor. Ben oldukça memnunum bittikçe kendim yeniliyorum.


Uzun bir yazı oldu ama umarım faydalı olmuştur.

Sonra ki yazımda görüşmek üzere. Hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder