14 Ekim 2016 Cuma

SAÇ BAKIM RUTİNİM



Herkese Merhabalar

Uzun süredir Instagram üzerinden saç bakımı ile ilgili çok fazla soru alıyordum. Bu yazımda bahsedeceğim bütün ürünleri düzenli bir şekilde kullanmaya dikkat ediyorum. Çünkü düzenli kullanmak, istediğimiz sağlıklı saçlara sahip olabilmemiz için ilk şartımız. Bugün ki yazımda duştan önce kullandığım ürünlerden bahsedeceğim. Duştan sonra saçlarımı şekillendirmek, buklelerimi daha belirgin hale getirip gün boyu sabit tutmak için kullandığım diğer ürünleri ise bir sonra ki yazıya sakladım.





Öncelikle şunu söyleyerek başlamak istiyorum her saç tipi farklı olduğu için bana iyi gelen şeyler size iyi gelmeyebilir. Önemli olan saç tipinize ve probleminize göre ürün arayışlarına girmek olacaktır. Gün içerisinde saç durumunuzu gözlemleyip saç tipinizi belirleyebilirsiniz. Kendi saç tipimden bahsedecek olursam; ince telli ve uçlarda kuruluk olduğunu söyleyebilirim. Öyle ki saçlarımı 4 gün yıkamasam 4. günün sonunda ancak yağlanmaya başlıyor. Bu tarz saç tiplerine sahip kişilerin saçlarına sürekli olarak nem takviyesi yapmaları gerekiyor. Ben saçıma en büyük kötülüğü yaklaşık 2-3 yıl önce kına yakmakla yapmıştım. Bilenleriniz vardır kınayı saçtan kestirmedikçe çıkarmak imkansız. Ancak ben çok fazla kestirmeden bir şekilde kurtulmayı başardım. Eğer bu durumda olup bilgi almak isteyenleriniz varsa bana yorum bırakırsanız, bu konuda ayrı bir yazı yazabilirim. Bu tarz şeylerden dolayı haliyle saçlarım çok cansızlaşmıştı.

Özellikle son 3 aydır saç bakımına inanılmaz önem veriyorum. Karşılığını da ciddi anlamda alıyorum. Bu süre içerisinde saçlarımdaki kuruluk yok oldu diyebilirim. Saçlarımı uzun zamandır ombreli kullanıyorum. Bu işlemi de bildiğiniz gibi yaptırdıktan sonra arada bir yenilemek gerekiyor. Ancak sürekli üşenmeden ve sabırla saç bakımı yaparsanız kuaföre gitme süreniz oldukça uzamış oluyor. Tecrübeyle sabittir. Bu yaz denizden sonra kurumuş, sertleşmiş saçımı bu bakımlarla kısa sürede kendine getirdim. 7-8 aydır kuaföre sadece kesim işlemi için gidiyorum. 1 ay önce ombreyi yeniletmek istediğimi söylediğimde kuaförüm gerek bile duymadı. Saç bakımlarından sonuç almak için en önemlisi üşenmeden sabırla ilerlemek diyorum ve geçiyorum kullanıp memnun kaldığım ürünlere.


Tatlı Badem Yağı/ Hindistan Cevizi  Yağı

Saç bakımında en çok kullandığım iki yağ tatlı badem ve Hindistan cevizi yağı. İçerisine bazen zeytinyağı da ekliyorum. Özellikle tatlı badem yağı saçlardaki kuruluk ve saç uçlarındaki çatallaşmaları ciddi anlamda önlüyor.Saçları gürleştirip, parlaklık veriyor. Ben duştan önce saç diplerimden uçlara kadar uygulayıp en az yarım saat bekletiyorum. Eğer vaktim bolsa bu süre 2-3 saate kadar çıkabiliyor. Kepeklenme problemim hiç olmadı ancak bu yağ saç diplerini de çok iyi nemlendirip beslediği için kepek sorununu da ortadan kaldırabileceği kanısındayım.

Hindistan cevizi yağını gerçekten çok seviyorum. İster tek başına isterseniz tatlı badem yağı ya da elinizde olan saça iyi geleceğini düşündüğünüz diğer yağlarla karıştırıp uygulayın, her türlü gözle görünür sonuç alıyorsunuz. Saç dökülmeleri, saçlardaki kuruluk, nemsizlik, kabarma problemleri bence düzenli kullanımda hepsini önleyen mucizevi bir yağ. Dikkat etmeniz gereken şey doğal olması. Ben gratis’ten deneme amaçlı almıştım. Çok memnun kaldım.






Loreal Elseve Mucizevi Yağ Saç Güzelleştirici Krem

Kesinlikle yağından daha çok sevdim. Ben iki şekilde kullanıyorum. İlki; maske şeklinde. Duştan önce saç diplerine değdirmeden boydan uçlara kadar uygulayıp 15-20 dakika bekletiyorum. Duştan sonra saçlarımı yumuşacık yapıyor ve harika kokusu uzun süre saçımda kalıyor.

İkinci olarak; duştan sonra saçlarımı kuruttuğumda , elime fındık tanesi kadar alıp boylardan uçlara uyguluyorum. Her uyguladığımda saçlarımın daha parlak, canlı, yumuşak ve nemli olduğunu gözlemledim. Ayrıca saçlarımı yıkadıktan sonra en büyük sıkıntım elektiriklenme problemiydi. Bu ürünün saçtaki elektriklenmeyi de önlediğini fark ettim. Fazlasıyla beğenimi kazandı. 






Yves Rocher Yıpranmış Saçlar İçin Onarıcı Saç Yağı

Henüz 15 gündür kullandığım bir ürün. Vaadleri arasında saçları onarır, besler, yumuşaklık ve parlaklık kazandıracağı yazıyor. Özellikle uzun süreli kullanımda onarma konusunda da başarılı olacağına inanıyorum. Bu yüzden eğer çok kuru, yıpranmış, cansız saçlara sahipseniz bu ürüne kesinlikle şans verin. Ürünün kullanım şekli kuru saça uygulayıp 10 dakika bekletmek. Ancak ben bu süreyi yetersiz bulduğum için en az yarım saat saçımda bekletiyorum. Arındırması da bir o kadar kolay. Kapağı açar açmaz beni en çok cezbeden şey kokusu oldu ve bu koku 2 gün saçımda kalıyor. Saçlarımdaki etkisini çok sevdim buklelerimi daha belirgin gösterip saçımdaki elektriklenme sorununu da önlüyor ayrıca ciddi anlamda parlaklık kazandırdığını söyleyebilirim bu ürünün.Uzun süreli kullanımda daha detaylı bir blog yazısı yazacağım.





Pantene Keratin Onarıcı ve E Vitaminli Saç Bakım Yağı

Çok uzun süredir kullandığım bu saç bakım yağı duştan sonra kurtarıcılarımdan biri. Hemen hemen hergün kullanıyorum daha yarısına ancak gelebildim. Ben nemli ve kuru saça uyguluyorum. Saçlarıma şekil vermeden önce uyguladığım için, şekil vermemi daha çok kolaylaştırıp verdiği hafif parlaklıkla saçlarım daha güzel görünüyor. Yumuşacık yapıyor, kokusu zaten harika bayılıyorum.




Redist 40 Etkili Saç Bakım Yağı

İçerisinde 40 farklı yağ içeren bu ürünün vaadleri arasında saça parlaklık, esneklik ve canlılık kazandırdığı, dökülmeyi ve kepeklenmeyi önlediği yer alıyor. Dipten uçlara kadar uygulayıp 10-30 dakika arasında bekletilmesi öneriliyor. Bende bu şekilde uyguluyorum. Ne yazık ki kokusunu hiç sevmedim. Çok sık kullandığım söylenemez ama nedense bana pek bir işe yaramıyor gibi geldi. Bahsettiğim diğer ürünler gibi gözle görülür beni tatmin edici bir sonuç alamadım. Ancak çok fazla ürünü dönüşümlü kullandığım için bu ürünün hakkını da yemek istemem. Önümüzdeki zamanlarda daha çok şans verip sizlerle de sonucunu tekrar paylaşmayı düşünüyorum.



Hask Saç Bakım Yağları

Fotoğraftaki tüpün biri şuan boş. Küçük olduklarına bakmayın ben neredeyse 20 kez kullandım. Bozuk para büyüklüğünde elime döküp nemli ya da kuru saçıma uyguluyorum. Yoğun bir yapısı olduğu için çok fazla kullanmak gerekmiyor az miktar yetiyor.  Ben en çok saçımı şekillendirmeden önce kuru saça uygulayarak kullanmayı sevdim.Çünkü hem nefis bir kokuya sahipler bu koku saçınızda uzun süre kalıyor hem de gözle görünür bir parlaklık veriyor. Ben bu iki yağı da çok çok sevdim. Hatta bugün tekrar alacaktım ama denk gelemedim maalesef.






Dax Supergro

3 aydır sabırla bıkmadan üşenmeden kullandığım bir ürün. Bu yazımda çok fazla değinmek istemiyorum çünkü ilerleyen zamanlarda öncesi ve sonrası şeklinde fotoğraflayıp detaylı bir yazı yazmayı düşünüyorum. Kullandığım süre boyunca saçlarımı ciddi anlamda sağlıklı bir şekilde hızla uzatan bir ürün oldu. Sadece uzatmakla kalmayıp saçları besliyor ve yumuşacık yapıyor. Saç uzatmak ile ilgili sıkıntı yaşayanlar bu ürüne kesinlikle şans vermeli.






Soğan Suyu ile Saç Uzatma

Saçlarımız ne yazık ki en çok uyguladığımız kimyasal işlemlerden ya da sağlıksız beslenmekten dolayı yıpranıyor, cansızlaşıyor ve uzamıyor. Saçlarıma oryal işlemi uygulandığı bir dönem vardı. O dönem saçlarım aşırı derecede yıpranıp cansızlaşmıştı. Uzun ancak çok bakımsız bir görüntüsü vardı. Doğal yollarla saçlarımı normale döndürmenin yollarını ararken bu yönteme denk geldim ve vakit kaybetmeden uygulamaya başladım. 2 ay kadar düzenli uyguladım ve saçlarım gün geçtikçe normale dönmeye başladı. Normalde çok yavaş uzarken, bu kürü uyguladıktan sonra uzaması hızlandı, saçlarımdaki cansızlık gün geçtikçe kaybolmaya başladı.

Soğan yüksek oranda B ve C vitamini içerdiği için bu iki vitaminde saç uzamasında oldukça etkili. İçeriğindeki sülfür sayesinde saç uzamasına etki ediyor. Bu soğan kürü güçsüzleşen, beyazlaşan saçları onarıp, kepeklenme problemini de önlüyor. Soğanın saçları uzatma etkisi bilimsel çalışmalar tarafından da kanıtlanmış.

Orta boy 2 soğanı üç beş parçaya bölüp tencerede kaynatmaya başlayın. Ardından ılınmasını bekleyin. Ben bu yöntemi iki şekilde uyguladım ve ikincisinden daha çok sonuç aldım. İlk olarak duşta saçlarınızı yıkadıktan sonra son olarak hazırladığınız bu su ile saçınızı durulayın. Kokusu kalmadığı için tekrar sampuanlamanıza gerek yok ancak eğer çok rahatsız oluyorsanız tekrar şampuanlayabilirsiniz.
İkinci yöntem ise su ılındıktan sonra suyu özellikle saç diplerine masaj yaparak uçlara kadar uygulayın. Bir bone takarak 1-2 saat kadar bekletin. Ardından saçlarınızı yıkayın. Haftada 2-3 kez uygulamanız yeterli. Düzenli kullanımda olumlu sonuçlar alacağınızdan eminim. 

Son olarak saçlarınızı her gün yıkamak yerine gün aşırı yıkamayı tercih edebilirsiniz. Çünkü saçlarımızda kendi yağı ile beslenmeli. Ilık hatta dayanabiliyorsanız soğuk su ile yıkamaya çalışırsanız daha parlak daha canlı görünecektir. Sanırım bütün bu bakımları yaparken de en önemlisi düzleştirici ve maşadan kesinlikle uzak durmanız. Bu tarz aletleri sürekli kullandığınız sürece yaptığınız bakımlarda boşa gitmiş oluyor. Oldukça uzun bir yazı oldu umarım işinize yarar. Sizin saç bakımı konusunda bildikleriniz varsa benimle paylaşır aşağıya yorum bırakırsanız çok sevinirim.

Sonra ki yazı da görüşmek üzere. Sevgilerle..

2 yorum:

  1. Merhaba,zigavus argan elıxır besleyici saç bakım serumu tercihim.Muhteşem bir bakım sağlıyor.

    YanıtlaSil
  2. Günlük saç bakımı yapmak zorunda kalıyorum çünkü saçlarıma sürekli işlem yapıyorum her gün şekil vermem gerekir bu sebeple bakımın da iyi olması ve saçlarımı koruması gerekiyor doğal keratin kullanıyorum saçlarım için farklı farklı ürün kullanarak uğraşmama gerek kalmıyor uzun zamandır patentli keratin sayesinde sayesin de saçlarım hep bakımlı ve sağlıklı şekil veremeden çıktığım zamanlar da bile hoş görünüyor hep.

    YanıtlaSil